♥ Semoga awak sentiasa dalam jagaan Allah ♥

Thursday 26 November 2015

Fairy Cave, Sarawak

Gua paling cantik setakat ni.

Fairy cave atau gua pari2 ini terletak di Bau, Sarawak. Sebelum masuk ke gua ni kite perlu naik tangga dalam 5 tingkat untuk sampai ke pintu gerbang gua ni. Kemudian, lepas je sampai pintu gerbang, kite perlu naik tangga 90 darjah pulak. Selepas melepasi tangga 90 darjah, anda akan disajikan pemandangan indah yang terdapat dalam gua ni. Gua ni memang penuh tangga dan sangaaat luas. Teruja sungguh.. Kat tengah gua, ada titisan air daripada batu kat atas menitik ke tanah. Titisan air tu cantik sangat. Macam serpihan kaca. Masuk sini tak puas nak puji macam mana tuhan cipta indah sangat. Kawan2 pun tak abis2 berterima kasih sebab bawak mereka kat gua tuu.

 Yuran masuk hanya RM1 sahaja kawan. Siapa datang Sarawak silalah ke gua ini sebab ni antara tempat menarik yang terdapat di Sarawak. Jalan sebelum sampai ke gua ni pun tenang je. Penuh hijau sepanjang jalan. Harap harta alam indah ni kekal tidak dimamah permodenan.













No comments:

Post a Comment