♥ Semoga awak sentiasa dalam jagaan Allah ♥

Saturday, 25 January 2014

Bukit Kutu

Bismillahirrahmanirrahim ..

Buat keputusan last minit untuk ikut mereka . Bukit Kutu , Kuala Kubu Baru . 25 Januari 2014 . Alhamdulillah pengalaman yang menarik sebab pergi berlapan . Lagi 7 semuanya senior alumni Usim . Banyak ilmu yang dapat daripada mereka. Sebab mereka semua antara pelajar terbaik Usim . Anugerah naib canselor, anugerah di raja . Jadi banyak benda dapat di kongsi . Walau pada awal perjalanan ada sedikit masalah . Alhamdulillah tetap berjalan baik . Terima kasih kak Baiti , kak Yana , kak Nakemah , Zaid , syuk , azman , dayat .

Ni memang bukit . Tapi kalau diikutkan ketinggian ni dah dikira gunung . Sebab ketinggian bukit ni 1050 Meter .



Jambatan 




Batu Tedung . Besar baq hang batu ni !
tak pernah lagi tengok batu besar camni ,


le girls 


Nampak batu atas tu?
tu la satu2nya batu di puncak ni . berharap pada batu tu jela. kalau careless sikit
pasti jatuh ke dalam gaung .


Sebelum sampai puncak .




Kena cuba pergi !
view subhanallah ! nampak empangan Kuala kubu baru
yang pernah pecah suatu masa dulu tu.






Thanks all !


Sebelum balik kite makan2 dulu ye .
Restoran Mama .


Thursday, 23 January 2014

:)


we think we deserve it 


------------------------------------------------------------------------------------------------------------

***** 

" Better things are coming"


-nada

Monday, 13 January 2014

Cikgu tadika .

Kerja lagi dan lagi . selagi ada kudrat ..

Memandangkan saya memang jenis orang tak boleh duduk diam dan sentiasa bergerak ke sana kemari. Jadi secara lebih hakikatnya . memang tak boleh duduk rumah selama sebulan hanya duduk lepak, makan tidur, tengok tv.online je. Alamat akan duduk dalam bilik dan menangis sebab taktau nak buat ape *serius* .
Dapat peluang mengajar tadika lagi ! hiks. masuk ni dah 4 tadika saya pernah mengajar . mungkin sebab suka kan budak2 . dan cecomel je dorang panggil ite *cikgu cikgu . iye uat saye* . ayat paling biasa budak2 mengadu ,.. haha. tidakkan comel ? dah la kecik . pastu tarik2 baju kite semata2 nak mengadu .. grrr . Mencari pengalaman sementara tak habis belajar lagi . sebab lepas belajar mesti ke bidang yang lebih kita minat . ni cuma nak meluangkan masa bermain engan anak2 yang takde dosa lagi . banyak benda dapat belajar dengan mereka2 .


"nad, 3hari dah aku tanya ko dapat keje ape tp ko tak jawab"

"aku jadi cikgu tadika penyayang je la . saje nak buat gempak "

"wahh . serius ? comelnyee"

"Aku memang comel pun ed.kbaii .haha"


Dengan berkecil hatinya saya meninggalkan beg hiking di kolej kediaman . sebab takut nak pergi mendaki je. Padahal banyak sangat trip cuti ni orang invited . apa boleh buat . saya tengah tunggu seseorang . eh ! kaitan ? . okey wassalam . 


Setelah sekian lama tak pernah nampak pelangi . petang ni nampak di tadika .
Moga jumpa pelangi yang sebenar2 pelangi . kemain ..
*did u see the hill over there? hikss