♥ Semoga awak sentiasa dalam jagaan Allah ♥

Wednesday 28 May 2014

Gunung Angsi



Bismillahirrahmankrrahim .

Cerita bulan lepas . 1 Mei . Hari buruh . Berpeluang naik gunung angsi . Actly kena jadi crew guider under MNA outdoor . As always bawak budak Usim . wink wink . ^_^ . MNA outdoor ni umpama family aku dah . sebab ni team hiking paling aku rapat . So sibok2 tanya sume bdk2 MNA pergi tak . Tapi payed tak g . katanya nak puasa 1rejab dengan family . Biasa carpool kereta dengan dia . So pada hari kejadian saya dan sara carpool kereta syuk. Thanks syuk ! .



Sebelum pendakian


Perjalanan kami melalui starting point bukit putus . So memang tak mental k. Gunung angsi ni ada beberapa starting point .dan yang biasa dilalui hikers adalah bukit putus atau ulu bendul . Orang kata Ulu bendul mental habis kalau naik. So kami teruskan pendakian . Best sebab santai ! . so saya team pertama yang bawak budak naik ke puncak . Kemain laju kakak2 ni . saya dah la sakit perut waktu ni .


ni kawan2 yang bersama saya sampai ke puncak.



Alhamdulillah sampai puncakkk !!

So tunggu semua sampai . Bila mama sampai puncak,macam biasa mama la peti sejuk kami . Memang macam2 makanan mama bawak . lebih2 lagi buah-buahan . sebab mama kami sorang ni hantu buah . hehe . Haa ni story lan . psst psst .orang baru beli stove  tapi taktau nak cucuk gas cemana .haha . meh kaklong ajar mehh . nak masak megy katanya . menyakat dan mengayat orang adalah hobi lan . :D . Then dok relaks2 tibe2 amal cakap payed on the way . then dalam hati *mesti tak jadi puasa budak tu*.. So mula la sesi menyakat sorang sis ni sebab payed hike gunung angsi jugak.haha . punye blushing gile sis tu .. banyak gile kisah budak2 MNA ni. gua perati je ..hahaha .


                             


Dah puas rehat2. Maka wajib turun ye kawan2. So kami turun ikut laluan Ulu bendul. and tadaaaa !! . memang mental gak kalau naik ikut sini..pacak pacak pacak . Memang nampak la muka hikers yang lalu ikut sini penat gile.huhu . *Tula . orang suruh tido kat umah or shopping taknak. nak jugak berkotor2 dalam hutan* ayat cliche .haha .. Bila sampai kat kaki gunung kat Ulu bendul tu rupa2nya ni memang tempat rekreasi . So ramai la keluarga yang datang berehat kat air terjun sini . Cuti hari buruh katakan . Benda tak boleh lupa. saya dah bayar 50sen nak mandi tibe2 air takdeeeee . seteghessss . Maka nekad nak p mandi kat air terjun tbe2 nampak ada toilet kat belakang . dan nak di jadikan cerita abg2 yang ada kat situ bagi gua masuk free sebab dengar cerita sedih gua kat toilet sana takde air kot.hahaha .




Makan2 sebelum balik ye kawan2 . 
mee udang and cendol sedap sangat kat sini kata mereka
tata . jumpa lagi ..

No comments:

Post a Comment