♥ Semoga awak sentiasa dalam jagaan Allah ♥

Wednesday, 4 March 2015

Tumpang

Haritu on the way nak balik sepang.
Ada nampak sorang sister berniqob.
Aku yakin dia pelajar usim.
Actly dah banyak kali nampak dia jalan kaki menghala ke jalan besar di nilai.
Tapi selalu nampak daripada jauh.
Tapi kebetulan haritu waktu aku bawak motor ternampak dia jalan kat tepi jalan.
So aku pun berhentikan motor sebab niat nak tumpangkan dia .
Daripada dulu aku assumed that yang dia selalu jalan kaki sebab nak pergi giant/tesco.
Then aku tanya .
(Kena sembang arab or english sbb org nigeria).
"Where do you want to go?"
"I want to go to mosque" -her
Kau tau tak makna sentap tertikam hati tu macam mana?
Datang bermusafir ke Malaysia untuk timba ilmu dan selalu pergi ke masjid dengan berjalan kaki . nak berjalan kaki daripada kolej ke masjid mungkin dlm 20-30 minit  .
Waktu perjalanan tu aku bercakap dengan hati seorang Qatrun nada .

"Mungkin tuhan nak kau ingat Dia selalu la ni qatrun,sebab tu dia tegur cara macamni ."

No comments:

Post a Comment