♥ Semoga awak sentiasa dalam jagaan Allah ♥

Saturday, 31 January 2015

Bahasa.

Alhamdulillah hari yang di lalui semakin baik.
Haritu ada la sorang warganegara nepal ni datang minta tolong.
Baru sampai Malaysia . Susah nak telefon keluarga di Nepal katanya .
Nak beli no baru. So aku suggestkan beli no hotlink je la.
Tapi susahnya nak komunikasi dengan dia .
Cakap bahasa inggeris dia tak faham , melayu apatah lagi .
Aku siap buat isyarat haa. Dia perati je aku dengan riak blur.
Aku tanya tarikh lahir pun dia tak faham .
Aku siap nyanyi lagu "happy birthday to you"
haa kerlasss tak aku nyanyi depan dia siap.
Tapi hampa tetap tak faham... hahaha
nama dia "indra Prasad Angdembe Pratikhasha"
Kalau nama perempuan tu macam mana la si bakal suami nak menyebut waktu akad nikah .

No comments:

Post a Comment