♥ Semoga awak sentiasa dalam jagaan Allah ♥

Monday, 13 January 2014

Cikgu tadika .

Kerja lagi dan lagi . selagi ada kudrat ..

Memandangkan saya memang jenis orang tak boleh duduk diam dan sentiasa bergerak ke sana kemari. Jadi secara lebih hakikatnya . memang tak boleh duduk rumah selama sebulan hanya duduk lepak, makan tidur, tengok tv.online je. Alamat akan duduk dalam bilik dan menangis sebab taktau nak buat ape *serius* .
Dapat peluang mengajar tadika lagi ! hiks. masuk ni dah 4 tadika saya pernah mengajar . mungkin sebab suka kan budak2 . dan cecomel je dorang panggil ite *cikgu cikgu . iye uat saye* . ayat paling biasa budak2 mengadu ,.. haha. tidakkan comel ? dah la kecik . pastu tarik2 baju kite semata2 nak mengadu .. grrr . Mencari pengalaman sementara tak habis belajar lagi . sebab lepas belajar mesti ke bidang yang lebih kita minat . ni cuma nak meluangkan masa bermain engan anak2 yang takde dosa lagi . banyak benda dapat belajar dengan mereka2 .


"nad, 3hari dah aku tanya ko dapat keje ape tp ko tak jawab"

"aku jadi cikgu tadika penyayang je la . saje nak buat gempak "

"wahh . serius ? comelnyee"

"Aku memang comel pun ed.kbaii .haha"


Dengan berkecil hatinya saya meninggalkan beg hiking di kolej kediaman . sebab takut nak pergi mendaki je. Padahal banyak sangat trip cuti ni orang invited . apa boleh buat . saya tengah tunggu seseorang . eh ! kaitan ? . okey wassalam . 


Setelah sekian lama tak pernah nampak pelangi . petang ni nampak di tadika .
Moga jumpa pelangi yang sebenar2 pelangi . kemain ..
*did u see the hill over there? hikss






1 comment: